Топ-100

ⓘ Free online encyclopedia. Did you know? page 392




                                               

The Independent

The Independent on brittiläinen sanomalehti. Se perustettiin vuonna 1986. Perustajina olivat kolme The Daily Telegraphin jättänyttä journalistia: Andreas Whittam Smith, Stephen Glover ja Matthew Symonds. Lehden omistaa Aleksandr Lebedevin ESI Med ...

                                               

The Journal

The Journal on Newcastle upon Tynessä päivittäin ilmestyvä sanomalehti, jota julkaisee Trinity Mirroriin kuuluva ncjMedia. The Journalilla on päivittäin noin 91 000 lukijaa. Viikoittain lehteä seuraa noin 191 000 lukijaa. Sen levikkialueeseen kuu ...

                                               

News of the World (lehti)

News of the World oli brittiläinen tabloidilehti, joka perustettiin vuonna 1843 ja lakkautettiin heinäkuussa 2011. Lakkauttamisen syynä oli skandaali, jossa lehden epäillään syyllistyneen laajamittaiseen salakuunteluun. Viimeinen numero ilmestyi ...

                                               

The Observer

Lehden ensimmäinen 4. joulukuuta 1791 ilmestynyt numero oli maailman ensimmäinen sunnuntaisanomalehti. Sen toimitti W. S. Bourne. William Innell Clement hankki The Observerin vuonna 1814 muiden omistamiensa sanomalehtien jatkoksi. Myöhemmin Cleme ...

                                               

The Oxford Times

The Oxford Times on vuonna 1862 perustettu viikoittain ilmestyvä sanomalehti, joka julkaistaan tiistaisin Oxfordissa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa. 1922 Arabian Lawrencena tunnettu T. E. Lawrence painatti sotamuistelmistaan Seven Pillars of Wis ...

                                               

The Sun

The Sun on päivittäin ilmestyvä tabloid-tyylinen sanomalehti, jota julkaistaan Britanniassa ja Irlannissa. Lehteä julkaisee News Corp -konserniin kuuluva News UK. Se oli pitkään levikiltään suurin brittiläinen sanomalehti, mutta kilpailevaan kons ...

                                               

The Sunday Times

The Sunday Times on brittiläinen sunnuntaisin ilmestyvä sanomalehti. Lehti on noin 1.3 miljoonan kappaleen levikillään Britannian laajalevikkisin sunnuntailaatulehti. Lehden julkaisija on Times Newspapers Ltd, jonka varsinainen omistaja on Rupert ...

                                               

The Times

The Times on Isossa-Britanniassa kuusi kertaa viikossa ilmestyvä sanomalehti. Vuonna 1785 perustettu The Times oli pitkään sekä Ison-Britannian johtava sanomalehti että yksi kansainvälisesti vaikutusvaltaisimpia sanomalehtiä. Lukuisat nuoremmat s ...

                                               

Western Daily Press

Western Daily Press on lounaisenglantilainen sanomalehti, joka ilmestyy pääasiassa Gloucestershiressä, Wiltshiressä ja Somersetissä sekä Bathin ja Koillis-Somersetin metropolialueet ja Bristolissa. Lehteä julkaistaan maanantaista lauantaihin. Sen ...

                                               

La Vanguardia

La Vanguardia on espanjalainen sanomalehti, joka julkaistaan Barcelonassa. Sanomalehti on perustettu vuonna 1881. Lehteä julkaistaan pääosin espanjan kielellä, mutta siinä on myös katalaaninkielisiä artikkeleita. Lehteä on julkaistu keskimäärin 2 ...

                                               

Marca

Marca on Espanjassa päivittäin ilmestyvä urheiluaiheinen sanomalehti. Lehden päätoimitus sijaitsee maan pääkaupungissa Madridissa. Marca perustettiin vuonna 1938, ja vuodesta 1984 se on kuulunut Recoletos-yhtymään. Lehden päivittäinen levikki on ...

                                               

El Mundo

El Mundo on Espanjan toiseksi suurin sanomalehti. Sen levikki on 300 297. Lehden perustivat Alfonso de Salas, Pedro J. Ramírez, Balbino Fraga ja Juan González. Ensimmäinen numero ilmestyi 23. lokakuuta 1989. Lehden pääkonttori sijaitsee Madridiss ...

                                               

El País

El País on Madridissa ilmestyvä riippumaton sanomalehti, joka on perustettu 1976. Se on espanjankielisten maiden arvostetuimpia lehtiä. Se on Espanjan laajalevikkisin sanomalehti ja sillä oli 2005 noin 2.1 miljoonaa lukijaa. Sen ensimmäinen numer ...

                                               

El Periódico de Catalunya

El Periódico de Catalunya on katalonialainen 26. lokakuuta 1978 perustettu sanomalehti, joka ilmestyy Barcelonassa. Sen omistaa Grupo Zeta. Lehti ilmestyy espanjankielisenä ja katalaaninkielisenä painoksena, joista espanjankielisessä on punainen ...

                                               

Bessatsu Shōnen Magazine

Bessatsu Shōnen Magazine on Japanissa kuukausittain ilmestyvä mangalehti, jota julkaisee Kōdansha. Lehti perustettiin syyskuussa 2009 Kōdanshan toisen lehden, Shūkan Shōnen Magazinen, spin-offiksi.

                                               

Gekkan Shōnen Magazine

Gekkan Shōnen Magazine on japanilainen shōnen mangalehti, jota julkaisee Kōdansha. Vuonna 2009 lehden levikki oli 904 084.

                                               

Gekkan Shōnen Sirius

Gekkan Shōnen Sirius on japanilainen shōnen mangalehti, jota julkaisee Kōdansha. Vuonna 2009 lehden levikki oli 17 334. Lehti on suunnattu 16-21-vuotiaille pojille.

                                               

Nakayoshi

Nakayoshi on vuonna 1954 perustettu japanilainen aikakauslehti, joka julkaisee pääasiassa shōjo -mangaa. Lehden kussakin numerossa on keskimäärin 448 sivua. Lehti saa tulonsa lähes täysin myynnistä, eikä sen numeroissa ole kuin hyvin vähän mainok ...

                                               

Ribon

Ribon on japanilainen vuonna 1955 perustettu Shūeishan julkaisema kuukausittain ilmestyvä shōjo -mangalehti, jonka kohderyhmä ovat 9–13-vuotiaat tytöt. Vuonna 2009 lehden levikki oli 274 167, mikä oli hiukan vähemmän kuin Kōdanshan kilpailevalla ...

                                               

Shūkan Shōnen Jump

Shūkan Shōnen Jump on japanilainen Shūeishan julkaisema shōnen-mangalehti. Lehti on parhaiten myyvä mangalehti levikki 2 422 500 vuonna 2015.

                                               

Shūkan Shōnen Magazine

Shūkan Shōnen Magazine on Japanissa viikoittain ilmestyvä shōnen-mangalehti, jota julkaisee Kōdansha. Lehden ensimmäinen numero julkaistiin 17. maaliskuuta 1959.

                                               

Ainu Times

Ainu Times on ainoa ainun kielellä jukaistava aikakauslehti. Lehden ensimmäinen numero ilmestyi 20. maaliskuuta 1997. Se käyttää artikkeleissaan sekä muokattua katakanaa että latinalaisia aakkosia. Vain lyhyitä kommenteja on kirjoitettu japaniksi ...

                                               

Asahi Shimbun

Asahi Shimbun on yksi Japanin kolmesta johtavasta sanomalehdestä. Se on levikillään Japanin toiseksi suurin Yomiuri shimbunin jälkeen. Asahi Shimbun on liitossa International Herald Tribunen kanssa, joka on puolestaan kytkeytynyt New York Timesii ...

                                               

Mainichi Shimbun

Mainichi Shimbun on levikiltään kolmanneksi suurin Japanin "kolmesta suuresta" sanomalehdistä. Sen julkaisee aamu- ja iltapäiväpainoksen Tokiossa, Osakassa ja kolmessa muussa Japanin aluekeskuksessa. Tämä japanilainen lehti sai alkunsa lehden oma ...

                                               

Sankei Shimbun

Sankei Shimbun on Japanissa julkaistava japaninkielinen sanomalehti. Se luokitellaan noin 1.6 miljoonan numeron levikillään yleensä Japanin kymmenen suurimman sanomalehden joukkoon. Lehteä kustantaa tokiolainen kustannusyhtiö Sankei Shimbun Co., Ltd.

                                               

Yomiuri Shimbun

Yomiuri Shimbun on levikiltään yksi maailman suurimmista sanomalehdistä. Tämä japanilainen lehti perustettiin 1874. Sanomalehti on osa yli 150 tytäryhtiötä käsittävän Yomiuri Shimbun Holdings -emoyhtiön mediakonsernia. Yhtiö kirjasi media-alan li ...

                                               

The Globe and Mail

The Globe and Mail on Kanadassa ilmestyvä englannin kielellä julkaistava ja päivittäin ilmestyvä kansallinen sanomalehti. Lehden pääkonttori sijaitsee Torontossa, Ontariossa. Ilmestymispäivinään se on levikiltään keskimäärin Kanadan laajalevikkis ...

                                               

Le Journal de Montréal

Le Journal de Montréal on noin 1.6 miljoonan lehden viikkolevikillään Kanadan ja koko Pohjois-Amerikan toiseksi laajalevikkisin ranskankielinen sanomalehti kilpailijansa La Pressen jälkeen. Sen pääkonttori sijaitsee Montréalissa, Québecin provins ...

                                               

La Presse

La Presse on Kanadan Montréalissa julkaistava ranskankielinen päivittäinen sanomalehti. Broadsheet-koossa julkaistava sanomalehti perustettiin vuonna 1884. La Presse -sanomalehden omistaa Power Corporation of Canada -konserni tytäryhtiönsä Gesca ...

                                               

National Post

The National Post on kanadalainen päivittäin ilmestyvä kansallinen sanomalehti, jonka omistaa Postmedia Network. Sitä julkaistaan englanninkielisenä, broadsheet-koossa. Lehden perusti vuonna 1998 Conrad Blackhieman aiemmin hankkimansa talousjulka ...

                                               

Toronto Star

Toronto Star on noin 2.23 miljoonan viikkolevikillään Kanadan suurin sanomalehti, vaikkakin sen paperiversion levikki saadaan lähes yksinomaan Ontarion provinssista. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Toronton kaupungissa. Broadsheet-koossa julkaistava ...

                                               

Toronto Sun

Toronto Sun on Kanadan Torontossa julkaistava englanninkielinen päivittäinen sanomalehti. Sanomalehteä julkaistaan tabloid-muodossa. Lehden ensimmäinen numero ilmestyi 1. marraskuuta vuonna 1971. Toronto Sunia pidetään vuonna 1971 lakkautetun Tor ...

                                               

Luettelo norjalaisista sanomalehdistä

Arbeidets Rett Altaposten Aura Avis Askeravisen Aust Agder Blad Akershus Amtstidende Akers Avis/Groruddalen Avisa Nordland Agder Flekkefjords Tidende Aftenposten Adresseavisen Askoyværingen Arendals Tidende Andoyposten Ávvir Agderposten

                                               

Adresseavisen

Adresseavisen, puhekielessä Adressa, on Norjassa Trondheimissa ilmestyvä sanomalehti. Adresseavisen on Norjan vanhin sanomalehti. Lehti alkoi ilmestyä 1767 nimellä Trondhiems Adresse Contoirs Efterretninger ja sai nykyisen nimen 1927. Sen omistaa ...

                                               

Aftenposten

Aftenposten on Norjan toiseksi suurin sanomalehti, joka on ollut aikaisemmin lähellä kokoomuspuolue Hoyreä. Lehden perusti Christian Schibsted 14. toukokuuta 1860 Christiania Adresse-bladina. Nimi muuttui Aftenposteniksi 1. tammikuuta 1861. Aften ...

                                               

Agderposten

Agderposten on riippumaton liberaali norjalainen päivälehti, joka ilmestyy Arendalissa, ja sillä on lukijoita pääasiassa Itä-Agderin läänissä. Paikallistoimitukset ovat Risorssä, Tvedestrandssa, Grimstadissa, Kristiansandissa, Vallessa, Birkenesi ...

                                               

Altaposten

Altaposten on norjalainen sanomalehti, joka ilmestyy Altassa Finnmarkin läänissä. Lehti on perustettu 1969, ja sen ensimmäinen päätoimittaja oli Oystein Dalland. Vuonna 1988 päätoimittajaksi tuli Ulf Jorgensen ja vuonna 2001 Rolf Edmund Lund. Alt ...

                                               

Avisa Nordland

Avisa Nordland on norjalainen päivälehti, joka ilmestyy Bodossa Nordlandin läänissä. Lehti on perustettu vuonna 2002 yhdistämällä Nordlandsposten ja Nordlands Framtid. Pääomistaja on norjalainen Amedia. Vuonna 2016 lehden levikki oli 17 862.

                                               

Bergens Tidende

Bergens Tidende on Norjan neljänneksi suurin sanomalehti ja suurin alueellinen sanomalehti. Vuonna 2006 sen levikki oli noin 87 000. Bergenissä päivittäin ilmestyvä norjankielinen lehti perustettiin 1868. Se saavuttaa joka päivä arviolta 260 000 ...

                                               

Bergensavisen

Bergensavisen on norjalainen päivälehti joka ilmestyy Hordalandssa Bergenissä. Lehti alkoi ilmestyä 23. maaliskuuta 1923 Norjan työväenpuolueen äänenkannattajana. Yleisesti siitä käytetään lyhennettä BA, ja se on Bergenin alueen toiseksi suurin l ...

                                               

ITromso

iTromso, aiemmin Bladet Tromso, on norjalainen sanomalehti, joka ilmestyy Tromssassa. Lehti on perustettu 1898. Sen omistaa toinen lehti, Harstad Tidende.

                                               

Bronnoysunds avis

Bronnoysunds Avis on norjalainen lehti, joka ilmestyy Bronnoysundissa Nordlandin läänissä. Lehden päätoimittaja on ollut vuodesta 2012 Matti Riesto. Hänen edeltäjänsä oli Anita Gustavsen. Lehden suurin osakkeenomistaja on Harstad Tidende Gruppen. ...

                                               

Budstikka

Budstikka on norjalainen sanomalehti, jonka ilmestymispaikkakunta on Asker ja levikkialuetta ovat Asker ja Bærum Akershusin läänissä. Budstikka perustettiin 1898 nimellä Asker og Bærums Budstikke. Nykyiselle nimelle se muuttui 2004. Lehden omista ...

                                               

Dag og Tid

Dag og Tid on uusnorjankielinen sanomalehti, joka ilmestyy kerran viikossa Oslossa. Lehti keskittyy yhteiskuntaan, Norjan politiikkaan ja kulttuuriin. Lehti on perustettu 1962, ja se on puolueista riippumaton, mutta sanoo toimituksellista linjaan ...

                                               

Dagens Næringsliv

Dagens Næringsliv on valtakunnallinen norjalainen päivälehti. Lehti ilmestyy Oslossa, ja se kertoo erityisesti Norjan teollisuudesta, elinkeinoelämästä ja finanssimaailmasta.

                                               

Dagsavisen

Dagsavisen on norjalainen sanomalehti, joka ilmestyy Oslossa. Lehti on perustettu vuonna 1884 nimellä Vort Arbeide. Vuosien mittaan nimi on muuttunut useita kertoja. Lehti oli sosialidemokraattisen työväenliikkeen äänenkannattaja vuoteen 1991, jo ...

                                               

Klassekampen

Klassekampen on norjalainen sanomalehti, joka ilmestyy koko maassa. Se on perustettu 1969. Se oli kuukausilehti 1969–1972 ja viikkolehti 1973–1975, minkä jälkeen se ilmestyi vuonna 1976 kaksi kertaa viikossa. Päivälehdeksi se muuttui 1. huhtikuut ...

                                               

Morgenbladet

Morgenbladet on norjalainen viikoittain ilmestyvä sanomalehti. Kirjapainaja Niels Wulfsberg perusti sen vuonna 1819 ja se oli maan ensimmäinen päivittäin ilmestyvä sanomalehti. Morgenbladet oli pitkään myös maansa suurin sanomalehti lähde?. Saksa ...

                                               

Nationen

Nationen on Oslossa ilmestyvä sanomalehti, joka ilmestyy kuusi kertaa viikossa maanantaista lauantaihin. Se on perustettu vuonna 1918, ja se oli aiemmin Senterpartietin pää-äänenkannattaja mutta nykyisin se on puolueista riippumaton, ja sen omist ...

                                               

Nordlys

Nordlys on norjalainen sanomalehti, joka ilmestyy Tromsossä. Se on Pohjois-Norjan suurin lehti ja kuuluu norjalaiseen mediakonserniin A-presseniin. Lehden perusti Tromsin läänin pohjoisosassa Karlsoyssa pappi Alfred Eriksen. Ensimmäinen numero il ...